Farmari-ruoka sai hyvän arvosanan kävijöiltä

Maa- ja kotitalousnaisten ravintola

Kokkolan Farmari-messut ovat ohi ja järjestäjät laskivat, että kävijämäärä torstaista sunnuntaihin oli 76 000 henkilöä. Suurin osa näistä kävijöistä teki myös asiaa suureen ravintolatelttaan tai johonkin alueen kahdeksasta Panini-paikasta.    
Ravintolassa tarjoillun ruuan oli valmistanut Snellmanin Kokkikartano ja Panini-leivät oli toimittanut Snellman Trading. Maa- ja kotitalousnaiset hoiti yksinoikeudella Farmari-messujen tarjoilun ProAgrian toimeksiannosta. Tarjoilu toteutettiin pääosin talkoovoimin.

Snellman Tradingin myyntipäällikkö Raija Wärn osallistui Snellmanin yhteyshenkilönä suureen hankkeeseen. ProAgria järjestäjien palaute on ollut erittäin positiivista ja myös Raija Wärn on tyytyväinen kokemukseen.
– Sen lisäksi, että toimitimme Panini-leipiä ja ravintolaruokaa järjestäjien arvioiman menekin mukaan, kaikki varaamamme varatuotteet menivät kaupaksi ja lisäksi teimme useita lisätoimituksia vastataksemme tarpeeseen, kertoo Raija Wärn.
Messuilla myytiin yli 20 000 annosta ravintolaruokaa ja 9 000 tilatun Panini leivän lisäksi Snellman teki useampia lisätoimituksia, joten kokonaismäärä nousi yli 10 900 leipään.
– Meillä ei ole aikaisempia kokemuksia tämän suuruusluokan tapahtumista, mutta näin jälkikäteen voidaan sanoa, että tämä oli erittäin positiivinen kokemus. Järjestäjät ovat olleet erittäin tyytyväisiä ruokaan ja toimituksiin, jotka hoidettiin aikataulun mukaan, ja itse olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että saimme mahdollisuuden toimittaa ruuan messuille, sanoo Raija Wärn.

Farmari-messuilla kävijöiden palaute on ollut erittäin hyvää. Kävijät arvostivat sitä, että ravintolaruoka oli kunnon kotiruokaa, joka myös maistui kotona tehdyltä. Raija Wärn toteaa, että jokaisena messupäivänä kävijät ovat antaneet positiivista palautetta ravintolateltassa. Panini-leiville, joita muuten tarjoillaan kahviloissa ja liikenneasemilla eri puolilla maata, onnistuttiin messuilla löytämään uusia asiakasryhmiä.
– Useille kävijöille Panini-konsepti oli täysin tuntematon, mutta kävijöiden maistettua grillattua leipää, suhtautuminen oli erittäin positiivista, kertoo Raija Wärn. Erityisesti vanhempien kävijöiden joukosta Panini-leiville löytyi täysin uusi asiakasryhmä.

Hyvillä mielin Snellman osallistuu samantapaisiin tapahtumiin tulevaisuudessa.
– On muistettava, että Snellman ei enää ole vahva ainoastaan lihatuotteissa, sanoo Raija Wärn. Sitä mukaa, kun yritystä on laajennettu uusilla liikealoilla, tuotevalikoima on kasvanut. Nykyään tarjoamme myös Kokkikartanon suurkeittiötuotteita, pakastettuja leipomotuotteita ja leipätuotteita sekä majoneeseja.  Toisin sanoen olemme vastaisuudessa hyvin varustauneita toimittamaan ruokaa samantapaisiin tapahtumiin.

Kuvat: Antti Valta, Miia Lenkkeri 

Ruokahuolto pelaa